Solidnie i bezpiecznie

Stabilność i trwałość każdego budynku uzależniona jest od tego, czego nie widać, czyli fundamentów. Solidnie wykonane są gwarancją bezpieczeństwa.

Nowoczesne maszyny i urządzenia

Podstawą wykonania każdego fundamentu są pale, które umieszcza się głęboko w ziemi. Są to elementy wykonywane często z żelbetu, a do ich instalacji wykorzystuje się specjalistyczny nowoczesny sprzęt. Istnieje kilka sposobów umieszczania tych elementów w gruncie. Jednym z takich urządzeń jest palownica, czyli maszyna budowlana, która przygotowuje fundamenty i wbija pale. Palownice zaliczają się do najcięższych maszyn budowlanych. Ich waga jest bowiem wprost proporcjonalna do siły, z jaką wbijają lub wkręcają pale fundamentowe w podłoże. Maszyny te mogą się różnić budową, wagą i sposobem działania. Do najlżejszych i najmniejszych można zaliczyć palownicę ręczną, która nie ma zbyt dużej mocy. Znajduje ona zastosowanie przede wszystkim w innych pracach niż budowa fundamentów. Niezastąpiona jest do wbijania słupków ogrodzeniowych czy podczas instalacji naziemnej instalacji fotowoltaicznej.

 

Niezbędna na każdej budowie

Średniej wielkości palownica może ważyć aż kilkadziesiąt ton. Urządzenia te są niezbędne na szczególnie wymagających placach budowy. Problem z transportem tak dużych maszyn rozwiązywany jest na dwa sposoby. Palownica może być rozebrana na części i na miejscu na nowo złożona, ale nowoczesne modele wyposażone są już w sprzęt hydrauliczny służący do ich transportu. Palownica ma do wykonania kilka zadań. Swoją misję rozpoczyna od wkręcenia się wiertłem w grunt i jego rozepchanie, co pozwala zalać umieszczone w gruncie pale betonem albo cementem. Te nowoczesne maszyny są niezastąpione zwłaszcza w trudnych warunkach. Poradzą sobie z twardym zamarzniętym czy kamienistym gruntem. Pale fundamentowe mogą być umieszczane w ziemi przez wbijanie lub wkręcanie. Wysokiej jakości palownice powinny spełniać kilka warunków. Najważniejszym z nich jest bezpieczeństwo. Maszyna ta jest obsługiwana przez operatora, któremu może grozić na przykład uderzenie przez kamień czy inny twardy materiał. Dlatego szyby w kabinie powinny być grube i podwójne.

Author: Le Corbusier

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *